De Wereldreiziger, een warme school in het centrum van Antwerpen!

In De Wereldreiziger ontdekt je kind zichzelf en de wereld. Onze school heeft twee vestigingen. De kleuterschool telt 8 klassen, verspreid over twee filialen. Eentje in de Quellinstraat en eentje in de Provinciestraat. De lagere school telt 12 klassen en bevindt zich in de Quellinstraat.
Elke cultuur en thuistaal is hier welkom.
Onze leerkrachten begeleiden alle kinderen op hun eigen tempo, op een hoog niveau. Daarbij mogen kinderen fouten maken. We zorgen dat ze zich thuis voelen en zichzelf kunnen zijn. Onze leerkrachten streven altijd naar meer kwaliteit in het lesgeven.
Vanuit De Wereldreiziger stapt je kind zelfstandig en met veel vertrouwen de wereld in.

de_wereldreiziger_jufhelptkind_sigridspinnox-50.jpg

Culturen en thuistalen

Spreekt je kind een andere taal of komt het uit een andere cultuur? In onze school is het welkom. Nederlands is de taal die we samen spreken, maar de thuistaal hoort erbij. Ze versterkt het Nederlands en zorgt dat kinderen zich thuis voelen. Verschillend zijn is helemaal oké, samen kunnen we veel. We bereiden je kind voor op een toekomst in de superdiverse stad Antwerpen. Hier worden kinderen wereldburgers.

Kwaliteit op maat van je kind

We besteden veel aandacht aan hoe je kind zich voelt en hoe het bijleert. Elk kind werkt hier op eigen tempo, op een zo hoog mogelijk niveau. Doordat we met enkele leerkrachten per leerjaar werken, kunnen we leerlingen extra en op maat helpen. Ze leren zelf hun opdrachten plannen, uitvoeren en verbeteren. We gebruiken toetsen om de groei van je kind te meten.

de_wereldreiziger_kindjesbankwereldtaal_sigridspinnox-1_1.jpg

Dankzij jarenlange inspanningen zijn we echte experts op dat vlak. Over die groei communiceren we eerlijk en open met jou.
We bieden ondersteuning binnen de klas aan elk kind. Heeft je kind meer zorg nodig? Dan bespreken we dat met jou en het CLB. Samen maken we een plan voor ondersteuning. Kinderen die heel snel leren, dagen we uit. Zo voelt iedereen zich goed.

Aandacht voor welzijn en een sterke klasgroep

Je kind krijgt tijd om te wennen in onze school. We vinden het heel belangrijk hoe we met elkaar omgaan in de klas. Eerst vormen we een goede klasgroep, pas dan beginnen we te leren. Daardoor kunnen onze kinderen zichzelf zijn. Ze vinden hier warmte, maken vrienden en hebben een fijne relatie met de leerkrachten. Ze oefenen continu hun sociale vaardigheden.

wereldreiziger_lezenboekenkast_sigridspinnox-9.jpg

De Wereldreiziger: meer dan alleen kennis

In onze school hebben we niet alleen aandacht voor kennis. Samen met de leerlingen en externe partners gaan we ook op zoek naar andere talenten, zoals creatieve of sportieve. Zo kunnen alle kinderen op hun manier stralen. We wijzen jou en je kind ook de weg naar activiteiten voor tijdens de vrije tijd.
In de klas werken we zoveel mogelijk per thema. Zo maken we een omgeving die realistisch is en waar leerlingen veel samenwerken en spreken. Ons ICT-materiaal is uitstekend, waardoor leerlingen de computer leren gebruiken voor allerlei toepassingen. Vanaf het derde leerjaar heeft elke leerling een laptop.

de_wereldreiziger_meisjetekenenaanbank_sigridspinnox-45.jpg

Sterke leerkrachten in een sterk team

Je kind wordt begeleid door een team van deskundige leerkrachten, die intens samenwerken. Ze hebben aandacht voor elk kind en bieden warme ondersteuning. Net als onze leerlingen gebruiken zij hun talenten op de best mogelijke manier. Elke dag worden ze beter in de ondersteuning van kinderen. Ons onderwijs is daardoor van hoge kwaliteit.